یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1398
بازدید : 202
نویسنده : کیا فایل

دانلود تحقیق عهدنامه ترکمن چای

دانلود تحقیق عهدنامه ترکمن چای

 

تحقیق در مورد عهدنامه ترکمن چای

 

مرز ایران و روسیه پیش از معاهده ترکمنچای

 

عهدنامه ترکمنچای

در ۲۱ فوریه ۱۸۲۸ (میلادی) بین روسیه و ایران امضا شد. از سوی فتحعلی شاه قاجار، میرزاعبدالحسن‌خان و عاصف‌الدوله و از سوی روسیه تزاری ایوان پاسکویج حضور داشتند. طی این قرارداد قلمروهای باقی مانده ایران از معاهده گلستان در قفقاز شامل خانات ایروان، مناطق تالش و اردوباد و بخشی از مغان و شروان به روسیه واگذار شد. ایران حق کشتی‌رانی در دریای مازندران را از دست داد و ملزم به پرداخت ۱۰ کرور طلا به روسیه شد. بر طبق این قرارداد روسیه قول داد از پادشاهی ولیعهد وقت عباس‌میرزا حمایت کند.

 

پس از پیمان نامه گلستان که یکی از عهدنامه‌های دولت ایران با دول بیگانه بود، دوره دوم جنگ‌های ایران و روسیه آغاز شد. در این میان جنگ گنجه مهم‌تر از همه می‌نمود عباس میرزا فرمانده سپاه ایران با حرکت به سوی گنجه در این منطقه سنگر گرفت. در این میان پاسکوویچ فرمانده سپاه روس نیز خود را به این منطقه رساند. ابتدا عباس میرزا به د لیل برخی آشفتگی‌ها در سپاه خود خواست که جنگی اتفاق نیافتد اماتلاش او موثر نیافتاد و جنگ وسیعی در این منطقه در گرفت. در پایان نیز سپاه روس فاتح میدان شد. عباس میرزا سرانجام در ناحیه ترکمانچای خواست که جلوی پاسکوویچ را بگیرد اما در آنجا نیز شکست خورد و سرانجام مجبور شد که شرایط صلح را بپذیرد. در این میان پاسکوویچ که خود را مغرور از فتح جنگ می‌دید برای سپاه ایران ضرب الاجلی تعیین کرد و گفت چنانچه تا پنج روز تکلیف صلح مشخص نشود عازم تهران خواهد شد. در این میان شاه سرانجام تن به امضای عهدنامه

 

  1. واگذاری خانات ایروان و نخجوان به دولت روسیه و تخلیه تالش و مغان از سپاه ایران.
  2. پرداخت ده کرور تومان (پنج میلیون تومان)به طور اقساط از طرف ایران به روسیه به عنوان غرامت جنگی
  3. اجازه عبور و مرور آزاد به کشتی‌های تجاری روسی در در یای مازندران
  4. رضایت به انعقاد یک عهدنامه تجاری بین ایران و روسیه و حق اعزام کنسول و نمایندگان تجاری به هر منطقه از مناطق ایران که روس‌ها لازم بدانند.
  5. حمایت از ولیعهدی عباس میرزاو کوشش در به سلطنت رساندن وی پس از مرگ شاه
  6. استرداد اسرای طرفین
  7. اعطای حق قضاوت کنسولی به روسیه

علاوه بر امضای معاهده تحمیلی ترکمانچای زیر فشار روس‌ها یک عهد نامه تجاری نیز با آنان به امضا رسید که تمام بازار ایران را بدون هیچ مانعی در اختیار روس‌ها قرار می‌داد.

نمایندگان ایران و روسیه عهدنامه ترکمانچای را منعقد کردند. این عهدنامه درزمان فتحعلی شاه قاجار با میانجیگری دولت انگلستان منعقد شد و به موجب آن ولایات ایروان و نخجوان به روسیه واگذارشد و حق کشتیرانی در دریای خزر مجدداً به کشتی‌های روسی واگذارشد. دولت روسیه نیزولیعهدی عباس میرزا را برسمیت شناخت و ازآن حمایت کرد. همچنین کلیه اتباع روسی براساس عهدنامه ترکمانچای ازحمایت قوه قضائیه ایران برخوردار...

جزئیات محصول:

فرمت فایل: ورد word

قابل ویرایش:بله

تعداد صفحات:9

 




:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , عهدنامه , ترکمن چای , تحقیق , تاریخ , ایران و روسیه ,
تاریخ : یک شنبه 10 شهريور 1398
بازدید : 193
نویسنده : کیا فایل

دانلود تحقیق در مورد فیثاغورث

دانلود تحقیق در مورد فیثاغورث

 

تحقیق در مورد فیثاغورث

 

فیثاغورث (در یونانی Πυθαγορας) (زادهٔ حدود ۵۶۹ (پیش از میلاد) - درگذشتهٔ حدود ۴۹۶ (پیش از میلاد). از فیلسوفان و ریاضیدانان یونان باستان بود. شهرت وی بیشتر بخاطر ارائه قضیهٔ فیثاغورث است. وی را یونانیان یکی از هفت فرزانه بشمار می‌آوردند.

 

زندگی

فیثاغورث در جزیره ساموس، نزدیک کرانه‌های ایونی، زاده شد. او در عهد قبل از ارشمیدس، زنون و اودوکس (۵۶۹ تا ۵۰۰(پیش از میلاد) می‌زیست.

او در جوانی به سفرهای زیادی رفت و این امکان را پیدا کرد تا با مصر، بابل و مغان ایرانی آشنا شود و دانش آنها را بیاموزد. به طوری که معروف است فیثاغورث، دانش مغان را آموخت. او روی هم رفته، ۲۲ سال در سرزمین‌های خارج از یونان بود و چون از سوی پولوکراتوس، شاه یونان، به آمازیس، فرعون مصر سفارش شده بود، توانست به سادگی به رازهای کاهنان مصری دست یابد.

او مدتها در این کشور به سر برد و در خدمت کاهنان و روحانیون مصری به شاگردی پرداخت و آگاهی‌ها و باورهای بسیار کسب کرد واز آنجا روانه بابل شد و دوران شاگردی را از نو آغاز کرد.

وقتی او در حدود سال ۵۳۰، از مصر بازگشت، در زادگاه خود مکتب اخوتی ( که امروزه برچسب مکتب فیثاغورث بر ان خورده است ) را بنیان گذاشت که طرز فکر اشرافی داشت.

 

هدف او از بنیان نهادن این مکتب این بود که بتواند مطالب عالی ریاضیات و مطالبی را تحت عنوان نظریه‌های فیزیکی و اخلاقی تدریس کند و پیشرفت دهد.

فیثاغورث نیز به مانند سقراط جانب احتیاط را نگاه داشت و چیزی ننوشت . تعالیم وی از طریق شاگردانش به دست ما رسیده است .

اکنون روشن شده است که که شاگردان فیثاغورث ، باعث و بانی بخش اعظمی از لباس چهل تکه تفکر ، آداب و رسوم ، ریاضیات ، فلسفه و اندیشه های عجیب و غریبی هستند که در مکتب فیثاغورث موجود می باشد.

در واقع ، قضیه ی مشهور فیثاغورث در باب مجذور وتر ، به احتمال قریب به یقین به دست خود فیثاقورث کشف نشده است (این حرف بدین معناست که خود فیثاغورث هم قضیه فیثاغورث را نمیفهمید ، و این برای کسانی که ریاضیدان نیستند ، اسباب دلگرمی و امیدبخش است ! )

شیوه تفکر این مکتب با سنت قدیمی دموکراسی، که در آن زمان بر ساموس حاکم بود، متضاد بود. و چون این مشرب فلسفی با مذاق مردم ساموس خوش نیامد، فیثاغورث به ناچار، زادگاهش را ترک گفت و به سمت شبه جزیره آپتین (از سرزمینهای وابسته به یونان) رفت و در کراتون مقیم شد.

در افسانه‌ها چنین آمده است که متعصبان مذهبی و سیاسی، توده‌های مردم را علیه او شوراندند و به ازای نور هدایتی که وی راهنمای ایشان کرده بود مکتب و معبد او را آتش زدند و وی در میان شعله‌های آتش جان و...



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تحقیق , فیثاغورث , قضیه فیثاغورث ,
تاریخ : پنج شنبه 27 تير 1398
بازدید : 239
نویسنده : کیا فایل

کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت(مجموعه کامل)11جلد

کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت(مجموعه کامل)11جلد

 

کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت (مجموعه کامل)

جلد۱: مشرق گهواره تمدن

جلد2: یونان باستان

جلد3: قیصر و مسیح

جلد4: عصر ایمان

جلد5: عصر رنسانس

جلد6: اصلاح دینی

جلد7: عصر آغاز خرد

جلد8: عصر لویی چهاردهم

جلد9: عصر ولتر

جلد10: عصر روسو و انقلاب

جلد11: عصر ناپلئون

 

نویسنده

ویل دورانت

توضیحات

سایت آینده

www.aiandeh.4kia.ir

کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب تاریخ , ویل دورانت , عصر رنسانس , قیصر و مسیح , یونان باستان ,
تاریخ : یک شنبه 23 تير 1398
بازدید : 204
نویسنده : کیا فایل

کتاب نایاب و ارزشمند تاریخ 16 جلدی طبری(کیفیت بالا_بدون سانسور)

کتاب نایاب و ارزشمند تاریخ 16 جلدی طبری(کیفیت بالا_بدون سانسور)

 

کتاب تاریخ طبری (کیفیت بالا – بدون سانسور)

 

تاریخ طبری چگونه کتابی است؟

تاریخ الرسل و الملوک یا تاریخ الامم و الملوک معروف به تاریخ طبری است. محمد بن جریر طبری تاریخ‌نگار و پژوهش گر مسلمان ایرانی در اواخر سده سوم پس از هجرت به رشته تحریر درآمده‌است. طبریدر رابطه با تاریخ زمان ساسانی مطالب را گسترده‌تر نگاشته‌است؛ ولی در این قسمت‌ها به غیر از قسمت‌هایی که از روایتگران مسلمان نقل می‌کند. در این باره منابع طبری با منابع راویان مسلمان برابری می‌کند که این نشانگر آن است که منبع راویان مسلمان و طبری منابع مشترک ایرانی است. طبری در این قسمت به تفصیل نسب‌ها و تاریخ ایرانیان و غیر ایرانیان (انیرانیان) را با جزئیات نسب دقیق ذکر می‌کند که این امر باعثبرتری تاریخ طبری به تاریخ‌های هم سنگ خود در این زمینه‌است. همچنین وی از آوردن مطالبی که مضامین «شعوبی و رنگ حماسی» دارند پرهیز کرده که از این جمله می‌توان به عدم پرداخت وی به مسائلی همچون زندگی خسرو پرویز یا از این دست اشاره نمود.

سوالات مهم درباره کتاب ارزشمند تاریخ طبری

  • آیا این نسخه تاریخ طبری معتبر است: بله/100% تحریف نشده است.
  • آیا تاریخ طبری کتاب معتبری است؟ بله، انتشارات اساطیر نسخه معتبر تاریخ طبری را منتشر کرده است.
  • ایا تاریخ طبری تحریف شده است: خیر تحریف نشده است.
  • ایا تاریخ طبری درست است یا صحت دارد موثق است: این پاسخ را باید محققین بدهند.
    تاریخ طبری چقدر اعتبار دارد:100% مورد تائید محققان است
    تاریخ طبری چند جلد است: 16 جلد است
    تاریخ طبری چه سالی نوشته شده:تاریخ دقیقی در دست نیست اما بنظرمحققان در اواخر دوره ساسانی و اوایل صدر اسلام نوشته شده
  • تاریخ طبری چگونه کتابی استتاریخ انبیا از آغاز و تاریخ صدر اسلام

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب تاریخی , تاریخ طبری ,
تاریخ : یک شنبه 23 تير 1398
بازدید : 708
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب صوتی امپراتوری بیزانس

دانلود کتاب صوتی امپراتوری بیزانس

 

امپراتوری_بیزانس

نویسنده: جیمز_آ_کوریک

مترجم: مهدی_حقیقت_خواه

از مجموعۀ کتابهای تاریخ_جهان

گوینده:اکرم پریمون

در کل تاریخ بشری، امپراتوری‌ها و حکومت‌های بی‌شماری بر سرکار آمده‌اند، که بعد از مدتی به اوج شکوفایی خود رسیده، در آخر افول کرده و حکومت دیگری بر جای آن‌ها مستقر شده است. امپراتوری بیزانس نیز از این قائده مستثنی نبوده است.

کتاب صوتی امپراتوری بیزانس اثر جیمز آ. کوریک، به بررسی تاریخ امپراتوری بیزانس از ابتدای شکل‌گیری تا افول آن، می‌پردازد.

شروع امپراتوری بیزانس را می‌توان از سال« 330 م» دانست؛ زمانی که کنستانتین_اول, امپراتور روم، شهر قسطنطنیه را، در جای شهر باستانی یونانی «بیزانتیوم» بنا کرد؛ و آن را رم_جدید نامید. کنستانتین پس از تکمیل شهر جدید، پایتخت امپراتوری را از رم به قسطنطنیه انتقال داد. امپراتوری بیزانس بعدها توانست، محدوده خود را تا خاورمیانه، آفریقا و اروپا گسترش دهد؛ و در طی سال‌های حکومت خود، رشد چشم‌گیری داشته و دست‌آوردهای بیشماری را برای روم به ارمغان آورد. در کتاب «امپراتوری بیزانس» دستاوردهای این امپراتوری و پیامدهای آن به تصویر کشیده شده است. این کتاب، تاریخ امپراتوری بیزانس را از ابتدای شکل‌گیری تا افول آن را بیان می‌کند.

در سال‌ 476 میلادی‌ رومولوس‌ آوگستولوس‌ سرنگون‌ شد و نخستین‌ پادشاه‌ از یک‌ سلسله‌ پادشاهان‌ غیر رومی‌ جای‌ او را گرفت‌ و بدین‌ ترتیب‌ به‌ امپراتوری‌ روم‌ پایان‌ داد. هر چند این‌ سقوط‌ پادشاهی‌ تنها نیمه‌ غربی‌ امپراتوری‌ را تحت‌ تأثیر قرار داد. بخش‌ شرقی‌ که‌ امپراتور خود را داشت‌ یک‌ هزار سال‌ دیگر دوام‌ آورد. این‌ امپراتوری‌ روم‌ شرقی‌ را بعدها تاریخ‌نویسان‌ امپراتوری_بیزانس نامیدند.

این کتاب صوتی در سه فایل تقدیم میشود.

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب صوتی , امپراتوری بیزانس , دانلود کتاب تاریخی ,
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1398
بازدید : 265
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب صوتی هبوط اثر علی شریعتی

دانلود کتاب صوتی هبوط اثر علی شریعتی

 

 

فرمت فایل ها: mp3

تعداد فایل ها: 23

حجم کل فایل ها: 585 مگابایت

مدت زمان پخش: 10 ساعت و 21 دقیقه

تعداد فصل: 23

نویسنده: دکتر علی شریعتی

گوینده: احمد گنجی

ناشر: بنیاد فرهنگی دکتر علی شریعتی

ناشر صوتی: آوانامه

ژانر: تاریخ، فلسفه، جامعه شناسی و هنر

زبان: فارسی

 

 

درباره کتاب:

شریعتی در بخش اول کتاب یعنی هبوط، داستان سمبلیک آدم و هبوط او را از بهشت مینویسد که در حقیقت فلسفه تاریخ اوست که به زبان نماد و سمبل حکایت میشود و در بخش دوم، کویر را به عنوان نماد وطنش ایران برمیگزیند و با برشمردن مشخصات کویر، مسایل آن روز و تاریخ پر و فراز و نشیب ایران را ترسیم میکند و می گوید: «کویر، تاریخی که در صورت جغرافیا نمایان شده است.» پیشینه داستانهای نمادین یا سمبلیک در ادبیات کلاسیک فارسی به برخی از داستان های شاهنامه و منظومه های رمزی عطار نیشابوری باز میگردد؛ اما در نثر شاید نوشته هایی مانند «عقل سرخ» و «لغت موران» از شیخ شهابالدین سهروردی و «رساله الطیر» ابن سینا را بتوان نمونه های کاملی از این نوع ادبی به شمار آورد. اما در ادبیات داستانی معاصر، نویسندگان ما کمتر به این شیوه توجه نشان داده اند....

 

 

پشتیبانی خرید: 09337266852

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فابل , دانلود کتاب صوتی , هبوط , علی شریعتی ,
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1398
بازدید : 218
نویسنده : کیا فایل

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت خلفای فاطمی مصر در 24 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت خلفای فاطمی مصر در 24 اسلاید

 

خلافت فاطمی سلسله‌ای است که از سال ۹۰۹م به مدت تقریبی دو قرن (تا سال ۱۱۷۱م بر بخش بزرگی از شمال آفریقا و خاورمیانه و دریای مدیترانه حکومت کرد. خلفای فاطمی پیشوایان شیعه اسماعیلی نیز بودند و نام سلسله آنان به نام فاطمه، دختر محمّد پیامبر مسلمانان، نامگذاری شده بود. آنان در قسمت مدیترانه‌ای خاورمیانه، بمدت بیش از دو قرن مؤسسِ دولتی بودند که به گسترشِ علم، هنر و بازرگانی علاقهٔ فراوان نشان می‌داد. قاهره پایتختِ مصر، توسط فاطمیان پایه‌گذاری شد. امپراتوری آنها یعنی بخش اولیه تاریخ اسماعیلی، تقریباً از ابتدای اسلام تا قرن یازدهم را در بر می‌گیرد. نخستین خلیفه فاطمی عبیدالله المهدی و سه خلیفه فاطمی دیگر، یعنی القائم و المنصور و المعز لدین الله نام داشتند.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

موقعیت جغرافیایی

مدت زمان خلافت

دعوت خلفای فاطمی در سرزمین ایران

گسترش قلمروی خلافت فاطمیان

دولت فاطمی در مصر

شکل گیری حکومت

جوهر سیسیلی

خلفای فاطمی

المعزالدین الله

نزار العزیز بالله

الحاکم بامرالله فرزند العزیز

علی بن محمد صلیحی

المستنصر فرزند ۷ ساله خانواده خلافت فاطمی

تقسیم حکومت به دو دوره

دوره اول

دوره دوم

بدرالجمالی

الامر باحکام الله

ایجاد انشعابات در حکومت

طیبیه و حافظیه

سقوط فاطمیان

صلاح ‌الدین ایوبی

فرمانرواها

بیشترین گستره سرزمین فاطمیان

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تاریخ تمدن و حکومت خلفای فاطمی , خلافت فاطمی ,
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1398
بازدید : 407
نویسنده : کیا فایل

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت سلسله مائوریا یا موریا در 43 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت سلسله مائوریا یا موریا در 43 اسلاید

 

شاهنشاهی مائوریا یا موریا (سانسکریت، Maurya، मौर्य) سلسله‌ای مقتدر در هند باستان که بین سال‌های ۳۲۱ تا ۱۸۵ پیش از میلاد فرمانروایی می‌کردند. سلسله موریای یا ماوریای هند بعد از سقوط امپراتوری هخامنشی بدست اسکندر یونانی در هند روی کار آمد. موریاها پس از سلسله ماگادها به قدرت رسیدند و در اوج قدرت بر تمامی شبه‌قارهٔ هند و بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان ایران کنونی سلطه داشتند. بزرگترین شاه سلسله موریای هند آشوکا نوه چاندارگوپتا نام داشت. وی سراسر هند و افغانستان را به تصرف خود درآورد و در ترویج کیش بودا تلاش فراوان کرد او از بزرگترین فرمانروایان تاریخ هند است. پایتخت شاهنشاهی موریا شهر پاتالی پوترا بود.چندراگوپتا موریا بنیان‌گذار این سلسله بود و مقتدرترین فرمانروای آن آشوکا شاه به بوداگرایی گروید. دین بودا در عهد این پادشاه مقتدر از حدود شبه‌قارهٔ هند تجاوز و توسط مبلغین از شمال غربی تا کشمیر و قندهار و کابل نفوذ کرد و متدرجاً به سواحل رود جیحون رسید.

 

فهرست مطالب:

تعریف شاهنشاهی مائوریا

موقعیت جغرافیایی حکومت موریا

تصرف سرزمین‌ های رود سند

تاثیر معماری هخامنشی بر معماری موریا

شاهنشاهی مائوریا در بیشترین وسعت خود

چاندراگوپتا موریا

قلمرو امپراتوری موریاها در زمان اوج آن (در زمان فرمانروایی آشوکا)

فتح ماگادها

عهد سلطنت چاندراگوپتا موریا

سرنوشت چاندراگوپتای کبیر

بیندوسَرَه

شورش ها

آشوکا

مدیریت کشور در عصر آشوکا

اقتصاد

مذهب در عصر موریا

معماری در عصر موریا

نشانه ‌های غرابت شاهنشاهی موریا با پارسیان هخامنشی

طبیعت در عصر موریا

هیئت‌ های تبلیغی بودایی به غرب

انحطاط موریا: کودتای شونگا

فهرست شاهنشاهان سلسله موریا

 



 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب تاریخی , تاریخ تمدن و حکومت سلسله مائوریا , سلسله موریا ,
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1398
بازدید : 326
نویسنده : کیا فایل

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت خاقانات خزر یا خزرها در 22 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت خاقانات خزر یا خزرها در 22 اسلاید

 

خزرها کنفدراسیونی از اقوام کوچ‌نشین ترک‌زبان و از جداشدگان از خاقانات غربی ترک بودند که در اواخر سده ششم میلادی در شمال دریای کاسپین و شمال قفقاز یکی از موفق‌ترین دولت‌های اروپای شرقی در قرون وسطی را پایه گذاردند. خزرها مردمانی وابسته به اقوام ترکی بودند که از سده ششم تا دهم میلادی در سرزمین از پایین دست رود ولگا، تا کرانه شرقی دریای سیاه و شمال قفقاز حکمرانی می‌کردند.

 

فهرست مطالب:

تعریف حکومت خزرها

موقعیت جغرافیایی

منشأ نام خزر

حمله ها و جنگ های خزرها

خاقانات خزرها از ۶۵۰ م. تا ۸۵۰ م. در اوج قدرت

تاریخ

منشا قوم خزرها

تماس با ایران

عقب ‌نشینی به شمال قفقاز

شهرهای مهم

ویرانی حکومت خزرها

نژاد

خزر نام ناحیه یا قوم

زبان

دین

نام امروزی خزر

و...

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , خاقانات خزر , تاریخ تمدن و حکومت خاقانات خزر یا خزرها , دانلود کتاب تاریخیخزرها , حکومت خزرها ,
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1398
بازدید : 213
نویسنده : کیا فایل

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت دودمان هان در 20 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تاریخ تمدن و حکومت دودمان هان در 20 اسلاید

 

دودمان هان، که بعد از دودمان چین به قدرت رسید، بین سال‌های ۲۰۶ قبل از میلاد و ۲۲۰ میلادی، حدود ۴۰۰ سال بر چین فرمانروایی می‌کرد. این زمان طولانی یکی از پرتأثیرترین دوره‌ها در تاریخ چین بوده‌است و تا آشوب کلاه‌زردها و دوره سه امپراتوری ادامه پیدا کرد. این امپراتوری همچنین در سال ۱۰۸ ق. م به گوجوسان حمله کرد و امپراتوری گوجوسان یک سال مقاومت کرد و سرانجام سقوط کرد.

اکثر مردم چین، اکنون خود را از قوم هان می‌دانند، که به علت حکومت طولانی این سلسله این قومیت اکثریت مطلق را پیدا کرد.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

مدت زمان حکومت

قلمرو دودمان هان در ۸۷ قبل از میلاد

تاریخچه

هان غربی

امپراتور گائوزو

دوران درگیری بر سر حکومت و دوره حکومت امپراتریس دواگر لو به عنوان نایب السلطنه

امپراتور وو هان

پس از امپراتور وو

هان شرقی

امپراتور گوانگ ‌وو

اقدامات امپراتور گوانگ ‌وو

شورش ‌های دهقانی

پایان دودمان هان

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب تاریخ تمدن و حکومت دودمان هان , دودمان هان ,
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1398
بازدید : 246
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی جنگ های صلیبی

کتاب صوتی جنگ های صلیبی

 

کتاب صوتی جنگ های صلیبی

 




:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب صوتی , دانلود کتاب جنگ های صلیبی , جنگ های صلیبی ,
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1398
بازدید : 263
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی رهایی از شائو شنگ

 

کتاب صوتی رهایی از شائو شنگ

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب صوتی , رهایی از شائو شنگ ,
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1398
بازدید : 206
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی تفتیش  عقاید

کتاب صوتی تفتیش عقاید

 

کتاب صوتی تفتیش عقاید

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب , کتاب صوتی , تفتیش عقاید ,
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1398
بازدید : 210
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی  طهرا ن قدیم

کتاب صوتی طهرا ن قدیم

 

کتاب صوتی طهران قدیم

 





:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب , کتاب صوتی , طهران قدیم , تهران قدیم ,
تاریخ : چهار شنبه 22 خرداد 1398
بازدید : 233
نویسنده : کیا فایل

تاریخچه پلیس در ایران 17 ص

 

تعداد صفحه : 17
تاریخچه پلیس در ایران : اين كشور در بيش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشيان اولين بنيانگذار سيستم حكومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا كه هر حكومتى نيازمند به نظم و امنيت مى‌باشد در نتيجه كشور ما انواع سيستمهاى ايجاد نظم و امنيت را در طى تاريخ مورد آزمايش قرار داده است.  اما سيستم نوين ايجاد نظم و امنيت داخلى يعنى سازمان پليس در ايران به حدود يكصد سال پيش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدين شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پليس نوين در آن كشورها و با استخدام يك مستشار بلژيكى به نام كنت دو بينو اولين سيستم پليسى جديد را در ايران پايه گذارى نمود. اين پليس در طى يكصد سال گذشته و تا پيروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشيبهاى متفاوت برخوردار بوده است. پليس ايران براى مدتهاى طولانى از دو قسمت مهم پليس شهرى و ژاندارمرى ( مرزى و روستايى ) تشكيل شده بوده، كميته انقلاب اسلامى نيز به عنوان يكى از اركان مهم حفظ نظم و امنيت داخلى و دفاع از ارزشهاى انقلاب در داخل كشور در بعد از پيروزى انقلاب به اين مجموعه افزوده شد. كثرت نيروهاى پليس در بعد از انقلاب و ضرورتهاى ادغام اين نيروها باعث شد تا در سال 1370 با تصميم مجلس شوراى اسلامى اين سه نيرو در يكديگر ادغام و سيستم پليس واحد به وجود آيد. براساس قانون جديد، پليس ايران جزيى از ستاد نيروهاى مسلح و وابسته به وزارت كشور و در تبعيت از رهبرى معظم انقلاب قرار دارد. پليس جديد ايران در سه بخش تقريباً مستقل فرماندهي، حفاظت و اطلاعات و سازمان عقيدتى سياسى تشكيل شده است. حوزه فرماندهى و حفاظت و اطلاعات تقريباً در ساختار سيستم پليس كليه كشورهاى جهان مشترك مى باشد. اما وجود سازمان عقيدتى سياسى از ويژگيهاى سيستم پليس ايران محسوب مى‌گردد. اين سازمان موظف است تا در بعد اعتقادي، سياسى نسبت به حفظ دستاوردهاى ارزشهاى انقلاب و ايجاد روحيه ديندارى و اخلاق متناسب با تعليم دين اسلام كه حفظ...

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تاربخچه پلیس در ایران , تاریخ , تحقیق ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 189
نویسنده : کیا فایل

کتاب ملکه ویکتوریا

کتاب ملکه ویکتوریا

 

ملکه ویکتوریا

ملکه ویکتوریا نوشته الیزابت لانگفورد
 
 
 
 
شرح

کتاب ملکه ویکتوریا اثر الیزابت لانگفورد

رمان ملکه ویکتوریا ترجمه ذبیح الله منصوری

کتاب ملکه ویکتوریا نوشته الیزابت لانگفوردترجمه ذبیح الله منصوری

ملکه ویکتوریا (به انگلیسی: Queen victoria) اسم کتابی است نوشته الیزابت لانگفورد نویسنده بریتانیایی و ترجمه و اقتباس ذبیح‌الله منصوری نویسنده و مترجم ایرانی که نخستین بار در سال ۱۳۶۴ به چاپ رسیده‌است.این کتاب به صورت داستانی به شرح زندگی ویکتوریا٬ ملکه سابق بریتانیا و همچنین اوضاع سیاسی-اجتماعی انگلستان در زمان زمام‌داری وی می‌پردازد

 



 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کتاب ملکه ویکتوریا , ملکه ویکتوریا ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 392
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی ظهور و سقوط سلطنت پهلوی

کتاب صوتی ظهور و سقوط سلطنت پهلوی

 

ظهور و سقوط سلطنت پهلوی - جلد اول

ظهور و سقوط سلطنت پهلوی 

 
ظهور و سقوط سلطنت پهلوی 

کتاب حاضر، خاطرات ارتشبد سابق حسین فردوست، یکی از برجسته ترین و موثر ترین چهره های سیاسی، اطلاعاتی رژیم پهلوی است. 
حسین فردوست از دوران کودکی به عنوان دانش آموز دبستان نظام وارد کلاس مخصوصی شد، که رضاخان برای ولیعهدش محمد رضا پهلوی ترتیب داده بود. رضا خان که تمایل داشت در کنار فرزندش دوست و همبازی ((درس خوانی)) باشد، فردوست را مورد توجه خاص قرار داد او به دربار راه یافت. بدینسان فردوست از کودکی نردیک ترین دوست محمد رضا پهلوی و محرم اسرار او شد. با عزیمت ((ولیعهد)) به سوئیس برای تحصیل در کالج له روزه، فردوست تنها همکلاسی بود که به طور رسمی با او اعزام شد و طی سال های اقامت در سوئیس همچنان صمیمی ترین یار محمد رضا بود. 
طی این سال ها، این رابطه متقابل تعمیق یافت و چنان پیوندی پدید شد که گویی فردوست جزء مکملی از شخصیت و زندگی محمد رضا پهلوی است. با صعود محمد رضا به سلطنت، فردوست همچنان در کنار او بود و این رابطه چنان بود که شاه در تاب ماموریت برای وطنم تنها کسی را که به عنوان دوست خود معرفی کرد فردوست بود : 
در آن موقع دوست صمیمی من پسری بود به نام حسین فردوست که پدرش ستوان ارتش بود. حسین در دوران تحصیل در سوئیس هم با من همدرس بود و بعد هم با درجه سرهنگی سمت استادی دانشکده افسری را عهده داری می کرد و فعلا در گارد شاهنشاهی مشغول به انجام وظیفه است. 
در دوران سلطنت محمد رضا پهلوی، فردوست نه فقط صمیمی ترین دوست او بود، تا بدان حد که تنها فردی بود که با ((شاه)) و ((ملکه)) بر سر یک میز غذا می خورد، بلکه محرم اسرار محمدرضا و رابط او در مخفیانه ترین ارتباطات نیز بود. 
بالا تر از این ، حسین فردوست به عنوان ((چشم)) و ((گوش)) محمد رضا پهلوی عمل می کرد. فردوست در راس مهم ترین ارگان اطلاعاتی رژیم پهلوی، ((دفتر ویژه اطلاعات)) که سازمان اطلاعاتی شخصی ((شاه)) محسوب می شد بر کل سیستم سیاسی و اطلاعاتی کشور …و حتی بر ((ساواک)) نظارت داشت و رابطه شخصی ((شاه)) را با مهم ترین ارگان های اطلاعاتی هم سنگ برقرار می ساخت.

 



 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب ظهور و سقوط سلطنت پهلوی , دانلود کتاب صوتی , تاریخ , سلطنت پهلوی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 236
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی  ظهور و سقوط سلطنت پهلوی - جلد اول و دوم

کتاب صوتی ظهور و سقوط سلطنت پهلوی - جلد اول و دوم

 

 

ظهور و سقوط سلطنت پهلوی عنوان کتابی است دو جلدی که در سال ۱۳۶۹ توسط انتشارات موسسه اطلاعات و موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی منتشر شد. این کتاب تا امرداد سال ۱۳۸۶ به چاپ نوزدهم رسیده و با شمارگان قریب به ۱۶۰ هزار دوره به‌عنوان پرفروشترین کتاب تاریخی ایران شناخته می‌شود. جلد اول شامل خاطرات ارتشبد حسین فردوست، دوست صمیمی محمدرضا شاه پهلوی از دوران کودکی و رئیس دفتر ویژه اطلاعات وی، است که توسط عبدالله شهبازی ویرایش شده است.
جلد دوم، با عنوان «جستارهایی از تاریخ معاصر ایران»، تالیف عبدالله شهبازی است. در این جلد برای اولین بار اسناد اطلاعاتی در تاریخنگاری ایران مورد استفاده قرار گرفت و برخی مقاطع مهم تاریخ معاصر ایران و زندگی گروهی از رجال برجسته دوران پهلوی بازگو شده است.

کتاب حاضر، خاطرات ارتشبد سابق حسین فردوست، یکی از برجسته ترین و موثر ترین چهره های سیاسی، اطلاعاتی رژیم پهلوی است. 
حسین فردوست از دوران کودکی به عنوان دانش آموز دبستان نظام وارد کلاس مخصوصی شد، که رضاخان برای ولیعهدش محمد رضا پهلوی ترتیب داده بود. رضا خان که تمایل داشت در کنار فرزندش دوست و همبازی ((درس خوانی)) باشد، فردوست را مورد توجه خاص قرار داد او به دربار راه یافت. بدینسان فردوست از کودکی نردیک ترین دوست محمد رضا پهلوی و محرم اسرار او شد. با عزیمت ((ولیعهد)) به سوئیس برای تحصیل در کالج له روزه، فردوست تنها همکلاسی بود که به طور رسمی با او اعزام شد و طی سال های اقامت در سوئیس همچنان صمیمی ترین یار محمد رضا بود. 
طی این سال ها، این رابطه متقابل تعمیق یافت و چنان پیوندی پدید شد که گویی فردوست جزء مکملی از شخصیت و زندگی محمد رضا پهلوی است. با صعود محمد رضا به سلطنت، فردوست همچنان در کنار او بود و این رابطه چنان بود که شاه در تاب ماموریت برای وطنم تنها کسی را که به عنوان دوست خود معرفی کرد فردوست بود : 
در آن موقع دوست صمیمی من پسری بود به نام حسین فردوست که پدرش ستوان ارتش بود. حسین در دوران تحصیل در سوئیس هم با من همدرس بود و بعد هم با درجه سرهنگی سمت استادی دانشکده افسری را عهده داری می کرد و فعلا در گارد شاهنشاهی مشغول به انجام وظیفه است. 
در دوران سلطنت محمد رضا پهلوی، فردوست نه فقط صمیمی ترین دوست او بود، تا بدان حد که تنها فردی بود که با ((شاه)) و ((ملکه)) بر سر یک میز غذا می خورد، بلکه محرم اسرار محمدرضا و رابط او در مخفیانه ترین ارتباطات نیز بود. 
بالا تر از این ، حسین فردوست به عنوان ((چشم)) و ((گوش)) محمد رضا پهلوی عمل می کرد. فردوست در راس مهم ترین ارگان اطلاعاتی رژیم پهلوی، ((دفتر ویژه اطلاعات)) که سازمان اطلاعاتی شخصی ((شاه)) محسوب می شد بر کل سیستم سیاسی و اطلاعاتی کشور …و حتی بر ((ساواک)) نظارت داشت و رابطه شخصی ((شاه)) را با مهم ترین ارگان های اطلاعاتی هم سنگ برقرار می ساخت.

 

 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب ظهور و سقوط سلطنت پهلوی , دانلود کتاب صوتی , تاریخ , پهلوی ,
تاریخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398
بازدید : 392
نویسنده : کیا فایل

زندیه

زندیه

 

مقاله ای باعنوان زندیه
زندیان یا زندیه یا دودمان زند نام خاندانی پادشاهی است که میان فروپاشی افشاریان تا برآمدن قاجار به درازای چهل و شش سال در ایران بر سر کار بودند. این سلسله به سردمداری کریم خان زند از ایل زند که از سال ۱۱۶۳ هجری قمری در ایران به قدرت رسید او فردی مدبر و مهربان بود. کریم خان خود را وکیل الرعایا نامید و از لقب (شاه) پرهیز کرد. شیراز را پایتخت خود گردانید و در آبادانی آن کوشش نمود. ارگ، بازار، حمام و مسجد وکیل شیراز از کریمخان زند وکیل الرعایا به یادگار مانده است.
زنديه سلسله اي از پادشاهان ايران كه از سال 1164-1209 هجري قمري بر بيشتر ممالك ايران سلطنت نمودند و اولين آن كريم خان و واپسين آنها لطفعلي خان بود. سلسله مزبور پس از قتل نادر شاه از سال 1162 تا 1209 هجري قمري در فارس و افغان سلطنت كرد و بدست آقا محمد خان قاجار منقرض شد. افراد اين سلسله از اين قرارند :
1- كريم خان ، جلوس به سال 1163 هجري قمري برابر با 1750 ميلادي
2- ابوالفتح خان ، جلوس به سال 1193 هجري قمري برابر با 1780 ميلادي
3- عليمراد خان ، جلوس به سال 1193 هجري قمري 
4- محمد علي خان، جلوس به سال 1193 هجري قمري
5- صادق خان ، جلوس به سال 1193 هجري قمري
6- عليمراد خان ، جلوس به سال 1196 هجري قمري
7- جعفرخان، جلوس به سال 1199 هجري قمري
8- لطفعلي خان ، جلوس به سال 1203 هجري قمري
اما به تخت نشستن لطفعلي خان بيش از شش سال نپاييد و به سال 1209 هـ . ق بدست آقا محمد خان قاجار به قتل رسيد.
هنگامي كه به تواريخ فوق مي نگريم حتي بدون هيچ شناختي از دورة زنديه به اين نتيجه مي رسيم كه وضعيت و شرايط ايران داراي تشنجات و نا آراميهاي زيادي بوده است زيرا در شرايط عادي نادر جماعتي است كه به هر فصل پادشاهي آورد و به هر روز اميري بگمارد.

 

متن بالا توضیحاتی بود پیرو سلسله ودوره ی زندیه که قسمتی از مقاله 25صفحه ای ما می باشد که دارای کادر(قاب)وفونت نوشتاری (بااندازه فونت16) مناسب می باشد .


شما می توانید ضمن بهره برداری ازاین امتیازات مثبت گفته شده وصرفه جویی دروقت ارزشمندتان این مقاله آماده پرینت شده رابه آسانی خریداری کرده ودانلود نمایید واستفاده کنید که امیدوارم ان شاء الله تعالی برایتان مفیدواقع شود .

هدیه ما به شما نیز دراین پست فایلی هست درمورد همین موضوع که تصاویری از شاهان وبناهای دوره زندیه همراه باتوضیحاتی می باشد که همراه فایل اصلی پس ازخرید دراختیارشما عزیزان قرارمیگیرد.

این مقاله ها دارای فرمت ورد(قابل ویرایش) وپی دی اف می باشند که علت قرار دادن فرمت پی دی اف درکنار فرمت ورد این می باشد که امکان بهم ریختن متن و اندازه و... در سیستم شما ممکن می باشد.

ودرآخر

این فایل نیز همانند دیگر فایل های فروشگاه ما دارای گارانتی می باشد واز نظر سالم بودن کاملا سالم می باشد وباخیال راحت خریداری کنید.

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود مقاله , مقاله درباره زندیه , زندیه , مقاله تاریخ ,
تاریخ : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398
بازدید : 404
نویسنده : کیا فایل

biography of imam khomeini

 

تعداد صفحه : 17
In The Name Of Allah Tittle : Biography of Imam Khomeini Teacher : Mis.Zareii Student : Maryam fathi Winter 86 Biography of Imam Khomeini Childhood and Parents Imam Khomeini was born in the town of Khomein, about 350 kms south of Tehran in the central province, on the 20th of Jamadi-Al-Thani, the year 1320 L.H.,(September 24, 1902). Also the birth anniversary of Fatima Zahra, the daughter of Prophet Mohammea (peace be upon him). He was named Ruhollah. The sprit of God. His father, Ayatollah Seyyed Mostafa Musavi, assumed the religious leadership of the people of Khomein and the nearby villages after his return from the Islamic theology center in the city of Najaf, Iraq. But only a few months after Ruhollah was born, his father was fatally wounded by bandits on the road to Arak, north of Khomein. He was 47. Imam Khomeini`s mother, Hajar, was also of a prominent religious family. She was the daughter of an Ayatollah Mirza Ahmad, a scholar and teacher in Karbala and Najaf theological centers, in Iraq. She also passed away when the Imam was only 15. Education Despite these personal disasters, the Imam remained resistant and began using his talent and intelligence in learning Islamic sciences --first under his brother, Ayatollah Seyyed Morteza Pasandideh. Later he went to the theological school in Arak where he attended the classes of the prominent scholar of his time, Haj Sheikh Abdulkarim Haeri Yazdi. He also mastered Arabic literature. After top theologians moved from Arak to the holy city of Qom, the Imam intensified his studies and completed the highest level of theology by 1927, and soon later was pronounced a mujtahid

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , فایل , تحقیق , بیوگرافی , امام خمینیbiography of imam khomeini ,
تاریخ : جمعه 30 فروردين 1398
بازدید : 388
نویسنده : کیا فایل

زن در حقوق ساسانی

 

زن در حقوق ساسانی

 
 
 
 
 
کریستین بارتلمه مترجم: ناصرالدین صاحب الزمانی
 تاریخ چاپ: ۱۳۳۷ هجری شمسی
 
این کتاب ترجمه خطابه‌ای است که کریستین بارتلمه، خاورشناسی نامی آلمانی در جشن تأسیس «فرهنگستان علوم هایدلبرگ» در تاریخ 11 مه سال 1924 درباره حقوق زن در امپرتوری ساسانی ایراد کرده است. این خطابه در واقع نتیجه یک عمر تحقیقات و عصاره مطالعات وی بر روی متون حقوقی پهلوی و سریانی است که او خود به پاره‌ای از آنها در آغاز خطابه اشاره می‌کند.
 
 
 
 


:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , زن , حقوق , ساسانی , کریستین بارتلمه , خطابه , پهلوی , سریانی ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 376
نویسنده : کیا فایل

تشيع در دوران صفوي 15ص

 

 باسمه تعالي حوزه‌هاي علميه و روحانيت شيعه در سده دهم هجري رسميت مذهب تشيع اثني عشري و اتحاد سياسی ايران بر مبناي يكپارچگي مذهب شيعه اماميه اقتضاء مي‌‌كرد تا جنبشي نيز در حوزه فرهنگ تشييع صورت گيرد و حركت تأليف و ترجمه را تسريع وتقويت بخشد. تا زير بناي اعتقادي و فكري و فقهي تشيع را در چارچوب مكتبي با پشتوانه‌ كلامي و فقهي قوي در ايران عرضه كند و آموزه‌هاي عقيدتي مذهب جديد براي تثبيت و استحكام نومذهبان، تبيين و تقسيم گردد و قواعد و قوانين فقهي جهت راهنماي عمل به احكام شرعي ارائه شود.  از آنجا كه بيشتر متون و منابع مذهبي شيعه به زبان عربي بود و نمايندگان فرهنگ شيعي قبل از صفويه عمدتاً عرب بودند و يا آثار خود را به زبان عربي به نگارش در مي‌‌آوردند در آغاز تشكيل حكومت صفوي ترجمه و شرح كتب ديني در اولويت اساسي قرار داشت. بنابراين ترجمه و شرح و تفسير متون در آثار مزبور عرصه آزموني براي علماي شيعي مذهب بود تا خلاقيت و استعداد خود را در تبيين معرفت ديني از نوع شيعي آن در ايران بروز دهند.  گرايش فكري و علمي حوزه‌هاي تعليمي ايران در آستانه خيزش نهضت صفوي به طور غالب حكمت(فلسفه) و عرفان بود و هر چند كورسويي از تفقه نيز از جانب برخي حكماي فقيه و عارف مشرب صورت مي‌‌گرفت اما چون ضرورت علمي آن احساس نمي‌شد نمود چنداني نداشت اما اقوي آن است كه گرايش به تصوف و عرفان و فلسفه در كل جهان اسلام بوده است نه فقط در شيعه. از ابتداي تأسيس حكومت صفوي عده‌اي از علماي ايراني با وقوف به ضرورتهاي مذكور به تكاپو افتادند تا مباني و معارف مكتب تشيع يعني متون ديني تاريخ زندگاني و سيره و سنت حضرت رسول(صلي‌الله‌عليه‌وآله‌و‌سلم) و ائمه اطهار(عليه السلام)و استنباطهاي فقهي و كلامي و تفسيري علما و متفكران شيعه را براي هموطنان شيعه مذهب خود تشريح و تفهيم سازند. اين گروه معدود از علماي ايراني كه در آغاز قرن دهم هجري به علوم شرعي مثل حديث...

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تشیع در دوران صفوی , تشیع , دوران صفویه ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 399
نویسنده : کیا فایل

جشنهاي 2500 ساله شاهنشاهي 12ص

 

 

تعداد صفحه : 30
جشنهاي 2500 ساله شاهنشاهي 20 مهر 1350 با قرائت خطابه محمدرضا پهلوي در برابر مقبره كوروش هخامنشي در پاسارگاد، جشنهاي 2500ساله شاهنشاهي آغاز شد. در اين جشنها رؤساي جمهور، پادشاهان‌، نخست وزيران و هيأتهاي بلندپايه بيش از يكصد كشور جهان همراه با صدها رقاصه و گروههاي متعدد اركستر وموزيك از كشورهاي مختلف شركت داشتند. صدها نوع غذا و نوشيدني‌هاي سفارشي ازخارج كشور وارد شده وخيابان‌هاي تهران و ديگر شهرها چراغاني شده، رژه نمونه سربازان سواره و پياده نظام مربوط به دوره‌هاي مختلف سلسله پادشاهي‌، مهمترين وجه ظاهري اين جشنها بود. جشنهاي 2500ساله شاهنشاهي كه با هدف بزرگداشت 25 قرن حكومت پادشاهي در ايران ترتيب يافت بيش از سيصد ميليون دلار هزينه دربر داشت‌. اين درحالي بود كه متجاوز از نيمي از جمعيت كشور در روستاها و حومه شهرهاي بزرگ در فقر و فلاكت زندگي مي‌كردند. رؤياهاي شاهانه هدف اصلي شاه از برپايي اينگونه جشنها، بزرگ جلوه دادن عظمت دستگاه شاهي و شخص خود بود تا در لابلاي زرق وبرق اشياء گران‌قيمت و كم نظيري كه دستور تهيه آنها با قيمتهاي گزاف از جيب ملت ايران داده مي‌شد، چهره سست اراده‌، مردد و ضعيف خود را پنهان سازد. در اين مورد در كتاب آخرين سفر شاه چنين مي‌خوانيم‌: جشنهاي 2500 ساله در تخت جمشيد نمايشي از رؤياها و بلندپروازي‌هاي شاه بود... در مورد شخص شاه در رابطه با جشن 2500 ساله‌، ره آورد جشن‌هاي تخت جمشيد جدايي كامل او از واقعيات بود. او بيش از پيش دچار اشتغال فكري درباره سلطنت خودش و اهميت جانشيني مستقيم خود بر اريكه كورش گرديد. «جيمزبيل‌» در كتاب عقاب و شير مي‌نويسد: «محمدرضا شاه پهلوي با اين جشنهاي 2500 ساله‌، دوره جديدي را در پادشاهي خود آغاز كرد، دوره جنون انجام كارهاي بزرگ‌، بسياري از معروفترين و مقتدرترين چهره‌هاي جهان در تخت جمشيد براي ستايش كشور شاه و بلكه مهمتر، براي ستودن خود او، به اين محل آمده بودند... و شاه احساس رضايت و خرسندي مي‌كرد كه ميهمانان...

 




:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , جشن های 2500ساله , جشن های شاهنشاهی ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 307
نویسنده : کیا فایل

تحقیق آماده لیبرال دموکراسی

تحقیق آماده لیبرال دموکراسی

  

تحقیق درس تاریخ اسلام


مقدمه:

دموکراسی آزاد یا لیبرال، که همچنین به عنوان دموکراسی قانون اساسی شناخته شده، عبارت است از یک شکل متداول از دموکراسی کارگزار. بر اساس اصول دموکراسی لیبرال،انتخابات باید آزاد و منصفانه، و روند سیاسی باید رقابتی باشد. تکثرگرایی سیاسی معمولا با حضور متعدد و مجزای احزاب سیاسی تعریف می شود. دموکراسی آزاد ممکن است در اشکال مختلف قانون اساسی باشد: ممکن است یک جمهوری مبتنی بر قانون اساسی باشد، مانند ایالات متحده، هند، آلمان و یا برزیل، یا پادشاهی مشروطه(پادشاهی پارلمانی) مانند انگلستان، ژاپن، کانادا یا اسپانیا. این نظامها ممکن است یک...

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , لیبرال , دموکراسی , لیبرال دموکراسی , تحقیق تاریخ اسلام , قانون اساسی ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 389
نویسنده : کیا فایل

ابراء در حقوق ایران و انگلیس

 

 

تعداد صفحه : 71
ابراء در حقوق ایران و انگلیس چكیده اصطلاح فقهی و حقوقی ابراء، به مفهوم گذشت اختیاری داین از دین خود، و نیز بررسی ماهیت و اوصاف آن، از دیر باز مورد توجه فقیهان اسلامی بوده و حقوق‏دانان هم بر ابعاد بحث، غنا و تنوع آن افزوده‏اند. مقاله حاضر نیز این مهم را بررسی و با مراجعه به متون فقهی معتبر عامه و خاصه و نقل و نقد آراء و نظرات حقوق‏دانان ، به ویژه از طریق مطالعه تطبیقی در حقوق سایر كشورها، به صورت مستدل، پیرامون شرایط، طرق اثبات و آثار این عمل حقوقی به بحث پرداخته است. 1. مقدمه: طرح موضوع و تقسیم مطالب ابراءِ كه مصدر و از باب اِفعال است، در لغت عرب، از ریشه بُروء، بَراء و برائت گرفته شده و به معنی خلاص كردن و رهانیدن از عیب و دین به كار رفته است.(1)در اصطلاح حقوقی، مطابق با ماده 289 ق. م: «ابراء عبارت از این است كه داین از حق خود، به اختیار، صرف نظر نماید». بر این تعریف - كه به احتمال زیاد از قانون مدنی فرانسه اقتباس شده(2) ـ ایراداتی چند وارد شده است؛ از جمله اینكه، در آن، به اثر ابراء،یعنی «سقوط دین به اراده طلبكار،» قطع نظر از سبب آن، توجه شده است. بنا بر این، جای آن است كه گفته شود: ابراء ممكن است به شكل ایقاع باشد یا عقد؛ معوّض باشد یا رایگان و ضمن عقد صلح، وصیت و تبدیل تعهد واقع شود یا به طور مستقل؛ در حالی كه، اگر تعریف، به ماهیت و اوصاف عمل حقوقی می‏پرداخت و به اثر ابراء قناعت نمی‏كرد، چنین اختلافی واقع نمی‏شد.وانگهی، آوردن واژه «اختیار» در تعریف ابراء، این احتمال را به وجود می‏آورد كه وجود رضا، در زمان...

 

 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , ابرا , حقوق ایران و انگلیس ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 357
نویسنده : کیا فایل

بررسي بيوگرافي خاندان ابي وقاص و نقش آنها در تحولات مهم تاريخ اسلام در مقاطع مختلف

 

 

تعداد صفحه : 154
عنوان : بررسي بيوگرافي خاندان ابي وقاص و نقش آنها در تحولات مهم تاريخ اسلام در مقاطع مختلف مقدمه‌: طرح‌ تحقيق‌، معرفي‌ و نقد منابع‌ طرح‌ تحقيق‌ 1ـ طرح‌ موضوع‌ يكي‌ از دوران‌هاي‌ حساس‌ تاريخ‌ جهان‌، عصر بعثت‌ و نبوت‌ آخرين‌ پيامبر خدا حضرت محمد بن عبدالله (ص) است. مردي كه‌ توانست‌ انسان‌ هايي‌ را پرورش‌ داده‌، بر روند تاريخ‌ تأثير گذارد و مسير آن‌ راتغيير دهد. در راستا بررسي‌ زندگاني‌ برخي‌ از اين‌ كارگزاران‌ و همراهان خواندني‌ و قابل‌ بررسي‌است‌ كه‌‌ از ميان آن‌ها سعد ابي‌ وقّاص‌، فرزندش‌ عمربن سعد و پسر برادرش‌ هاشم‌ بن‌ عتبه‌ ابن‌ابي‌ وقّاص‌ هستند كه زندگي پرفراز و نشيبي دارند. از آنجايي‌ كه‌ پدر در زمان‌ رسول خدا(ص) از مسلمانان‌ اوليه‌ بوده‌ و يكي از اصحاب بشمار مي‌رود و پس‌ ازرحلت‌ آن حضرت تغييراتي‌ هر چند به‌ مرور در اين خانواده بوجود آمده‌ تا جايي‌ كه‌ فرزندش‌عمربن‌ سعد فرمانده‌ سپاهي‌ است‌ كه‌ امام حسين‌(ع‌) نوه‌ همان‌ پيامبر(ص) را با وضع‌فجيعي‌ به‌ شهادت‌ مي‌رسانند اما از سوئي ديگر و پسربرادرش‌ هاشم‌ كه‌ از پدري‌ كافر بوده‌ از شيعيان‌مخلص‌ علي‌ (ع‌) مي‌شود. پژوهش‌ حاضر بررسي‌ فراز و فرودهاي‌ اين‌ خانواده‌ درتحولات‌ قرن‌ اول‌ هجري‌ است‌. 2ـ اهميت‌ موضوع‌ و علت انتخاب آن بررسي بيوگرافي خاندان ابي وقاص كه در تحولات مهم تاريخ اسلام و مقاطع مختلف آن نقش ايفا نمودند باعث شده است كه براي فهم اين تحولات پژوهشي ترتيب داده شده و ضمن بررسي بيوگرافي اين خاندان و نقش و جايگاه آنان را در تاريخ اسلام مشخص شود. 3ـ سابقه‌ي‌ پژوهش‌ با توجه‌ به‌ دوره‌ زندگاني‌ اين‌ اشخاص‌ كه‌ با صدر اسلام‌ همزمان‌ است‌ در منابع‌اصلي‌ تاريخ‌ اسلام‌ به‌ صورت‌ پراكنده‌ مطالبي‌ ياد مي‌شود و پژوهش‌ هايي‌ صورت‌ گرفته‌ اما به نظر مي‌رسد تاكنون به‌ طور مستقل‌ اين‌ موضوع‌ با چنين‌ طرح‌ سوالي‌ مورد تحقيق‌ و بررسي‌ قرار نگرفته‌است‌. به‌ همين‌ علت تلاش‌ مي‌شود

 

 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود فایل , بیوگرافی خاندان ابی وقاص , تاریخ اسلام , نقش خاندان ابی وقاص در تحولات تاریخ اسلام ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 682
نویسنده : کیا فایل

تاريخ عربستان

 

 

تعداد صفحه : 60
سيري كوتاه در تاريخ عربستان عربستان يا شبة جزيرة عربستان سرزميني است در منتهي اليه جنوب غربي آسيا به شكل مربع مستطيل با ضلعهاي نامتساوي كه بين 12 و 22 درجة عرض شمالي و 35 و 60 درجة طول شرقي ميان افريقا و قسمت بزرگي از آسيا قرار گرفته است. مساحت اين سرزمين به دو ميليون و ششصدهزار كيلومتر مربع مي رسد.  عربستان از شمال به كشورهاي اردن و عراق، از شرق به خليج فارس و درياي عمان و درياي عرب، از جنوب به خليج عدن و از سوي مغرب به درياي سرخ محدود است. چنانكه مي‌بينيم سرزمين عربستان از سه جانب به دريا پيوسته و اين سه جانب را پنج دريا فرا گرفته است، و تنها از سمت شمال است كه به خشكي منتهي مي‌شود. يا اين همه درون اين سرزمين از آب كه مايه زندگاني هر جانداري است بهرة چنداني ندارد. در سراسر اين منطقه گسترده رودخانه‌اي كه وسيلة حمل و نقل بشد، يافت نمي‌شود. تنها رودي كه در آن جريان دارد در وادي حجر در يمن است)، كه درازاي آن از يكصد كيلومتر بيشتر نيست. رشته كوههاي بلندي كه از شبه جزيره سينا آغاز و در امتداد درياي سرخ تا خليج فارس كشيده مي‌شود، همچون ديواري بلند آنرا فرا گرفته است. در خلال اين كوهها دره‌هاي كوچك و بزرگي وجود دارد كه عرب آن را وادي مي‌گويد. مهمترين اين واديها، سرحان، رومه، دواسر، و حضرموت است. روزگاران پيش از اسلام بعض اين واديها مانند (سرحان) راه تجارتي بوده است. سراسر ساحل درياهاي اطراف آن- جز در چند منطقه- پر از اسفنجها و مانعهاي طبيعي است كه كشتي نمي‌تواند در آن پهلو بگيرد، اگر از كوههايي كه همچون باروي استوار گردد عربستان را فرا گرفته است، بگذريد و بدرون سرزمين برسيد به مانعهاي ديگري بر خواهد خورد، چنانكه در شمال آن باديه الشام است كه از حدود فلسطين تا جنوب غربي عراق كشيده است، و در جنوب آن بيابان، بيابان...



 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود فایل , تاریخ عربستان , عربستان ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 291
نویسنده : کیا فایل

سوسياليسم از دوران غارنشيني تا ظهور تورات

 

 

تعداد صفحه : 49
سوسياليسم از دوران غارنشيني تا ظهور تورات سوسياليسم غارنشيني آيا بحث دربارة وجود سوسياليسم از دورانهاي بشر اوليه، بمنزلة تحقير آن است يا تجليل از آن؟ اگر بپذيريم كه سوسياليسم اصالتش را از دورانهاي بشر اوليه نمي‌گيرد، در اين صورت ديگر نمي‌توان آن را آخرين راه پيشرفت بشرتلقي كرد. لغت سوسياليسم جوان است زيرا فقط درقرن هجدهم پايدار شده و صفت سوسياليست از آن هم جوانتر است زيرا در سال 1822 در انگلستان، و در1831 درفرانسه عنوان گرديده است. معني لغوي آن جامعه‌گرائي است و از ريشه «سوسيوس» به معني شريك و همراه مشتق‌شده ولي بازهم مي‌توانيم عقب‌تر برويم و در زبان‌شناسان ريشة اروپائي آن را به صورت «سكو» بيابيم كه به‌نظر زبان‌شناسان ريشة لغت‌ «سوسيته» يا اجتماع، و مبين كساني است كه باهم زندگي مي‌كرده‌اند. پس جاي‌شگفتي نيست كه ريشة‌ سوسياليسم درجوامع اولية انساني وجود داشته باشد. نوعي سلطة مذهبي برآنان داشت. سوسياليسم غارنشيني از سازمان تقسيم‌كار بسيار منظمي برخوردار بود و به‌هركس طبق ذوق و استعدادش كاري محول مي‌شد. به زنان سبزيكاري و به مردان شكار و صيدماهي و جستجوي مواد معدني محول شده بود زنان و كودكان به جمع‌آوري ميوه و سبزيهاي ريشه‌دار (مانند پياز و هويج و چغندر) و احتمالا قارچ و گردو و عسل و تخم‌پرندگان وحشي مي‌پرداختند. مردان نيز كار جمع‌آوري هيزم و ميوة كاج و سنگ چخماق و ساختن اسلحه و ادوات سنگي ديگر را انجام مي‌دادند و با استخوان و شاخ حيوانات، وسايل تزئيني مي‌ساختند. عده‌اي ديگر به شكار و ماهيگيري مشغول بودند و حيوانات وحشي مانند اسب و گاو و گوزن و آهو و شير و روباه و پرندگاني مانند كبك و دراج را تعقيب و شكارمي‌كردند. جمعي ديگر گوشت شكار را قطعه قطعه مي‌كردند و پوست آن را مي‌‌كندند و با افروختن آتش به تهية خوراك مي‌پرداختند. سهم‌هركس براساس نيازش تعيين مي‌شد نه براساس كاري كه انجا مي‌داد، بطوري كه حتي اگر كسي موفق به شكار نشده بود، مانند سايرين سهم مي‌گرفت. نگهبان...

 

 





:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , سوسیالیسم , غارنشینی , ظهور تورات , دانلود فایل ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 359
نویسنده : کیا فایل

قله هاي قدرت سيري در نظام شاهنشاهي

 

 

تعداد صفحه : 51
« بسمه تعالي » تحقيق تاريخ منبع: كتاب قله‌هاي قدرت تمام نيك و بد ما نوشته خواهد شد زمانه را ورق و دفتري و ديواني است هويدا و وزيرانش در اواخر سال 1968 ميلادي (1347 شمسي) پيش‌بيني افكار عمومي در كشور چنين بود كه (هويدا) به زودي از صحنه سياسي كنارگذارده خواهد شد، زيرا ناسازگاري‌هايي كه به تدريج در داخل هيئت دولت و همچنين در خارج از آن ريشه بسته بود ظاهر مي‌شد. از همه مهم‌تر آن كه چند وزير حاضر در دولت هم به رقابت با يكديگر و نيز با نخست‌وزير برخاسته بودند و با وجود آنكه دوست هويدا بودند ولي خود را كانديداي نخست‌وزيري كرده و هر كدام هم تك‌روي‌هايي داشتند. در كتاب ابوالهول پارسي كه به زبان انگليسي تاليف گرديده، دكتر عباس ميلاني با استناد به مدارك و اسناد و مصاحبه‌هايي كه در اختيار داشته در صفحه 242 مي‌نويسد: دو وزير حاضر در كابينه‌ي هويدا كه داوطلب پست نخست‌وزيري بودند و از هيچ كوششي در رسيدن به آن مقام فروگذاري نداشتند عبارت بودند از: اول- جمشيد آموزگار كه خود سال‌ها در كابينه‌ي هويدا وزير بود. دوم- هوشنگ انصاري كه كوشش فراواني مي‌كرد تا راه نخست‌وزيريش را هموار نمايد. در كتاب «سرآمدان يا نخبگان ايران و تقسيم قدرت قبل و بعد از انقلاب ايران» كه وسيله‌ي مقامات آمريكا تهيه گرديده و براساس گزارش‌هاي «سيا» تنظيم شده زير كد نمره‌ي 3510 آمده است: «آموزگار مردي بود سرد و گرم چشيده، سال‌ها در مقامات مختلف به خدمت دولتي اشتغال داشت و در محافل سياسي و اقتصادي شخصيت موجهي بود، پادشاه هم با ديدي دگرگونه به او نگاه مي‌كرد، شخصيتي بود جدي، پركار، اقتصاددان، ولي تندخو و عصبي. انصاري به عنوان تكنوكرات شناخته شده بود، با استعدادي كه در زمينه‌هاي مختلف از خود بروز مي‌داد خيلي زود راه ترقي خويش را باز كرد، به ويژه در مسائل نفت كه...

 




:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , قله های قدرت , دانلود کتاب , تحقیق , قله های قدرت سیری در نظام شاهنشاهی ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 599
نویسنده : کیا فایل

نبرد قادسيه

 

تعداد صفحه : 94

نام درس: نقد و بررسي تاريخ ايران از سقوط ساسانيان تا خلافت عباسي موضوع تحقيق: نبرد قادسيه مهاجرت اعراب به ايران: مهاجرت اعراب به ايران از راه خشكي و از سمت عراق بوده است. و از روزگاران بس كهن مردم فقير آن سرزمين كه سامي نژاد هستند پي در پي در جستجوي چراگاه و زمينه هاي بارور به سوي شمال كوچ مي كردند از سه هزار سال پيش از ميلاد مسيح آباديهاي شمالي اين سرزمين كه كشورهاي عراق، سوريه، فلسطين، لبنان كنوني كه هلال خصيت ناميده مي شد، يعني سرزمين هلالي بار آور، مورد توجه عربها باديه قرار گرفت، و برنشان اين كوچهاي پياپي دراز تاريخ ساكنان اين سرزمين توانستند با كوچهاي پي در پي، دولتهاي سامي نژاد قديم چون اگر، بابل و دولتهاي آرامي و كنعاتي فنيقي و بحراني را در هلال پيدار سازند، اكنون از اين رو تيرهاي سامي نژاد مزبور ناگريز در جستجوي چرا گاه و آب با حواشي خود از آنجا به سرزمينهاي آباد شمالي كوچ نمايند. بنابراين عراق و سوريه و فلسطين كه شبه جزيره عربستان در مسان آنها واقع و دريا يا كوهستان يابند ميانه آنها نبود از روزگار ديرين كوچگاه عربها بوده است. از جمله قبايلي كه در اواخر سلسله اشكاني و اوايل روزگار ساسانيان به ايران آمدند يكي طوايف بنوالعلم بوده كه به داخل ايران مهاجرت كرد، اين قبيله در پيش از اسلام در ايالت خوزستاني در هويزه و مناذركبري در شمال غربي اهواز مسكن داشتند و از بوميان آنجا به شمار مي رفتند و در هنگام حمله اعراب به ايران به ياري هم فراوان خود برخاستند با مهمانداران ايراني خويش جنگيدند و چون عربها بر خوزستان دست يافتند. به بصره كه شهري جديد الاحداث بود كوچيدند در زمان ساسانيان در ايان پادشاهي اردشير اول (41- 266) قابل ازد در كرمان تحت فرمانروايي ايران سكونت اختيار كرده بودند البته در بحرين نيز قبايل بني تميم و عبد القيس زير نفوذ ايران بودند، در حيره نيز تنوفيان بر بخش بزرگي از...

 

 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود فایل , نبرد قادسیه , تاریخ ایران , مهاجرت اعراب به ایران ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 359
نویسنده : کیا فایل

نهضت مشروطيت در ملي شدن صنعت نفت چه بود و ايران چه مي خواست و به چه رسيد

 

 

تعداد صفحه : 71
موضوع: نهضت مشروطيت در ملي شدن صنعت نفت چه بود و ايران چه مي خواست و به چه رسيد؟ منبع: كتاب تاريخ سياسي معاصر ايران تعريف تاريخ : براي تاريخ معاني و تعاريف گوناگوني گفته اند و از جمله «تعيين كردن مدتي از ابتداي امري عظيم و قديم و مشهور تا ظهور امر ثاني كه دنبال اوست». اين تعريف و معني بيشتر به خود تاريخ اتكاء دارد تا به موضوعات تاريخ كه نظر ما متوجه آنهاست؛ بنابراين از تعريف ديگري استفاده مي كنيم: «سرگذشت يا سلسله اعمال و وقايع و حوادث قابل ذكر كه به ترتيب از منه تنظيم شده باشد». چنانچه ملاحظه مي نماييد اساسي ترين ركن در تعريف تاريخ، زمان گذشته است. سابقه هر چيز را ما مي توانيم در عنوان تاريخ آن چيز بازگو نماييم و به همين مناسبت تاريخ مي تواند به انواع بيشماري تقسيم گردد: تاريخ پيامبران، تاريخ اديان، تاريخ تمدن، تاريخ روابط خارجي، تاريخ علوم، تاريخ ارتش… تاريخ معاصر ايران. تاريخ معاصر ايران با مساله نفت توام و همراه است. امتيازاتي كه از زمان ناصرالدين شاه در اين خصوص به خارجيها داده شده، همواره با حوادث و تحولات بسيار همراه بوده است و امروز هم كه نفت را به طور كامل در اختيار داريم نه تنها با يك مساله بزرگ اقتصادي مواجه هستيم بلكه مهمترين مساله سياسي روز ما را تشكيل مي دهد تا آنجا كه آمريكا مدعي عدم جواز استفاده از نفت به عنوان يك حربه سياسي در خصوص ايران از آن استفاده كرد ليكن در ابتدا ژاپن و اروپاي غربي به مناسبت همين نفت تا حدي در محاصره اقتصادي ايران، با آمريكا هماهنگي نكردند و يا ترديد به خود راه دادند. 1- اهميت نفت: تمدن امروز جهان پيوستگي غيرقابل ترديدي با نفت دارد چه مهمترين ماده اي است كه تا به حال شناخته شده و صنايع دنيا را از ابتداي قرن بيستم به طور عمده به گردش ...

 


 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , نهضت مشروطیت , ملی شدن نفت , صنعت نفت , ,
تاریخ : سه شنبه 21 اسفند 1397
بازدید : 359
نویسنده : کیا فایل

خرید مقاله در مورد پاسارگاد‌(‌مقاله دانشگاهی‌)(‌مقالات رشته تاریخ‌)(۳۳صword)

خرید مقاله در مورد پاسارگاد‌(‌مقاله دانشگاهی‌)(‌مقالات رشته تاریخ‌)(۳۳صword)

 

 عنوان: مقاله در مورد پاسارگاد‌ ( مقاله دانشگاهی )( مقالات رشته تاریخ )

مقاله در مورد پاسارگاد‌(‌مقاله دانشگاهی‌)(‌مقالات رشته تاریخ‌) مناسب برای دانشجویان عزیز

صفحات: ۳۳ صفحه

فرمت: word قابل ویرایش

شامل: مقدمه،توضیحات،جداول،تصاویر،نمودار،فرمول،سوالات مربوط به هر قسمت می باشد.

نحوه دریافت فایل: بلافاصله پس از پرداخت، می توانید دانلود نمایید.

هزینه دانلود: پایین صفحه

 

 ........پاسارگاد پایتخت فروانروايي کوروش بود در اين که اين شهر چه زمانی ساخته شده است دیدگاه های گوناگون ارائه شده . اما گمان مي رود پیش از کوروش نیز جايگاه اصلی پادشاهان 
انشان بوده باشد .در روزگار کوروش اين شهر بزرگ تر شده و بناهای تازه ايي در آن ساخته شد که شايسته ي پادشاهي کوروش بزرگ باشد 
که پس از شکست امپراتور ماد تبدیل به يک قدرت جهانی شده بود.البته برخی برآنند که پاسارگاد پس از پیروزی کوروش بر ارشته ويگه و به یادگار آن پیروزی ساخته شده 
.........جاي بحث و بررسي بيشتري را ميطلبد. شايد گزارشهاي مركز شرق شناسي ليون توسط باستان شناس فرانسوي كريستوف نبچ ري بوشالو كه بوسيله روشهاي مختلف جستجوي سطحي از سال 1999 در پاسارگاد شروع شده و تا بهار امسال ( 1382 شمسي، 2003) ادامه داشته به دستمان برسد بسياري از ابهامات در مورد محوطة پاسارگاد و بلاخص پرديس 
............اثبات مشهد مادر سليمان به عنوان آرامگاه كوروش و دشت مرغاب به عنوان پاسارگاد قديم مي گذرد و در اين مدت نيز درباره صورت و معني «پاسارگاد» سخنان بسياري عنوان شده است. نخستين كسي كه اظهار نظر كرده است هرودوت مي باشد او می گويد كه«پاسارگادي» نام مهمترين طايفه و عشيره پارسيان بوده است و هخامنشيان از اين طايفه برخواسته اند. 
............در آرامگاهي كه خود ساخته ود،نهادند.آزاد مردي و بزرگواري سياسي كوروش کبير باعث شد ايرانيان او را «پدر» بخوانند و يونانيان ـ كه با او سرجنگ داشتند ـاو را «ارجمندي كه نظر كردة خدايان است» بنامند و يهوديان «مسيح موعودش» بدانند و بابليان او را ناجي خود بشمارند. 
ايرانيان كوروش كبير را در تمام دورةهخامنشي به عنوان آيينة تمام نماي قومي و نمونةمردانگي و پهلواني و ساده زيستي و سرافرازي ميدانستند و آرامگاه او را مقدس ميداشتند. پس از..........

 



:: موضوعات مرتبط: تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: فایل , مقالات رشته تاریخ , خرید مقاله , خرید مقاله آماده , مقاله دانشگاهی , خرید مقاله دانشجویی , مقاله پاسارگاد ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 609
نویسنده : کیا فایل

مجموعه کتاب تاریخ ایران باستان

مجموعه کتاب تاریخ ایران باستان

 

مژده به دوست داران تاریخ و باستان شناسان

 

مجموعه سه جلدی تاریخ ایران باستان به همراه یک جلد کتاب تاریخ ایران قبل از اسلام و پس از اسلام

شما می توانید مجموعه سه جلدی این کتاب ها را تنها با چند کلیک و قیمت ناچیز داشته باشید.

 

سه جلد کتاب تاریخ باستان ایران نوشته حسن پیرنا با بیش از 3000 صفحه به همراه کتاب تاریخ ایران قبل از اسلام حسن پیرنیا و پس از اسلام عباس اقبال آشتیانی

 

 





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: کتاب تاریخ ایران باستان , تاریخ , ایران باستان ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 607
نویسنده : کیا فایل

دانلود رایگان کتاب سی و دو هزار سال تاریخ هنر pdf

دانلود رایگان کتاب سی و دو هزار سال تاریخ هنر pdf

 

معرفی کتاب:(سی و دو هزار سال تاریخ هنر)

نقاشی پیکرتراشی معماری

نویسنده:فردریک هارت

مترجم:هرمز ریاحی

تعداد صفحات:1160

حجم فایل:603مگابایت

فرمت کتاب:jpg

زبان کتاب:فارسی

سفارش کتاب(pdf,چاپی)و پشتیبانی تلگرام:09103894814

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: دانلود رایگان کتاب , کتاب سی و دو هزار سال تاریخ هنر , تاریخ هنر ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 2533
نویسنده : کیا فایل

دانلود رایگان کتاب دانشنامه اساطیر جهان pdf

دانلود رایگان کتاب دانشنامه اساطیر جهان pdf

 

معرفی کتاب:(دانشنامه اساطیر جهان)

نویسنده:رکس وارنر

مترجم:ابوالقاسم اسماعیل پور

تعداد صفحات:455

زبان کتاب:فارسی

حجم فایل:655مگابایت

کیفیت صفحات:عالی

فرمت کتاب:پی دی افpdf

سفارش کتاب(pdf,چاپی)و پشتیبانی تلگرام:09103894814

 





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: دانشنامه اساطیر جهان , دانلود رایگان کتاب ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 706
نویسنده : کیا فایل

مقاله علت خوردن انار در شب یلدا

 

هرچیزی علتی دارد حتی شب یلدا و خوردن انار در شب یلدا می دانید یه یلدا از فرهنک مسیحی وارد ایران شد و در این مقاله میخواهیم بگوییم که ایین یلدا برای تولد حضرت میترا نمی باشد بلکه برای انتقال نیروی زایندگی از درخت به انسان بوده است پس علت انار خوردن در شب یلدا همین است و ادامه نکات با خواندن مقاله علت شب یلدا و خوردن انار در شب یلدا در سایت جوبوک

 


 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: شب یلدا،آیین یلدا،انار ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 627
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب پیشگویی های زرتشت

 

دانلود کتاب پیشگویی های زرتشت کتابی بسیار جالب و اموزنده ای است که اینده را پیش بینی میکند پشنهاد میکنم در سایت جوبوک دانلود کنید

 





:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: پیشگویی های زرتشت , دانلود کتاب , تاریخ و فرهنگ ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 707
نویسنده : کیا فایل

تاریخ ایران امیر حسین خنجی 4 کتاب

 

درود به شما زیبا اندیشان

 

مجموعه ی حاضر تاریخ ایران است به قلم امیر حسین خنجی

دانستن تاریخ و آگاهی از وقایع مسیر ما را در آینده هموارتر میسازد.

 امیرحسین خنحی ۱۰ مهر ۱۳۲۶ در شهرستان خنج متولد شد و بنا بر وصیت، او در زادگاهش خنج به خاک سپرده شد. او تحصیلات ابتدایی دولتی و مقدماتی علوم دینی وصرف و نحو را در محضر حاج شیخ عبدالرزاق ابونجمی در خنج فرا گرفت و دبیرستان را یک مدرسه دولتی در قطر فرا گرفت و با تسلط کامل بر زبان عربی به اخد دیپلم زبان عربی نائل شد. او در ادامه تحصیل علوم دینی در کشورهای عربی به نظر کسانی همچون استاد قرضاوی رفت و سپس به ایران برگشت.

این پژوهشگر خنجی در دانشگاه‌های تهران و فارابی دو لیسانس حقوق و لیسانس علوم سیاسی گرفت و در ادامه فوق لیسانس و دکترای علوم سیاسی را در دانشگاه تهران اخذ کرد سپس به خارج از کشور سفر کرد و چند سالی در کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان و پاکستان سیر و سیاحت کرد.

این مرد جستجوگر چند سال در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کویت برای کسب در آمد به تجارت پرداخت و بعد از آن که در کار تجارت موفق شد کار خود را به دیگران سپرد و تمامی وقتش را صرف تالیف کتاب در موضوع تاریخ ایران و اسلام، تفسیر کتب عربی و ادبیات اختصاص داد.

 

چهار کتاب حاضر عبارتند از :

بازخوانی تاریخ ایران دفتر اول

بازخوانی تاریخ ایران دفتر دوم

فروپاشی شاهنشاهی ساسانی

تاریخ ایران زمین

 

امیدواریم مطالعه ی این کتاب ها ما را به تفکر بیشتر وادارد و دانش ما را از تاریخ سرزمین مان ایران زمین افزایش دهد.

شاد و پیروز باشید

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: تاریخ ایران , امیر حسین خنجی , تاریخ ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 622
نویسنده : کیا فایل

جدیدترین آهنگ های لری بختیاری

جدیدترین آهنگ های لری بختیاری

 

جدیدترین آهنگ ها بافه غم -همراز

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: آهنگ لری بختیاری , بافه غم , همراز ,
تاریخ : دو شنبه 29 بهمن 1397
بازدید : 628
نویسنده : کیا فایل

جامعه شناسي جنگ ایران و عراق

جامعه شناسي جنگ ایران و عراق

 

فصل اول

مقدمه و كليات

جنگ شناسي يا پولمولوژي با جامعه شناسي جنگ – يعني شناخت تأثير جنگ بر جامعه و متقابلاً تأثير جامعه بر جنگ – متفاوت است. همچنين بايد آن را از علم جنگ به مفهومي كه در مراكز نظامي تعليم مي دهند و متخصصان نظامي، فرماندهان و افسران را تربيت مي كنند. (اديبي سده، 1379:8)

پولمولوژي، تركيبي از واژه هاي يوناني polemos به معناي «جنگ» و logos به معناي «بررسي و شناسايي» است و در شكل كلي مي توان ان را «علم جنگ» ناميد. پولمولوژي به مطالعة شكل ها، علت ها، نتيجه ها و عملكردهاي جنگ به عنوان يك پديدة اجتماعي مي پردازد. (بوتول، 1:1368)

جنگ، بي ترديد، شگفت انگيزترين پديدة اجتماعي است. اگر بنا به گفتة دوركيم جامعه شناسي بيان تاريخ به صورتي ديگر باشد، مي توان گفت كه جنگ آفرينندة تاريخ است. در واقع، تاريخ صرفاً با توصيف كردن كشمكش هاي مسلحانه آغاز شده است و بعيد مي نمايد زماني برسد كه اين پديده كاملاً از بين برود، زيرا جنگ ها مشخص ترين مبادي تاريخ، و در عين حال، مرزهايي هستند كه مراحل مهم حوادث را از يكديگر متمايز مي كنند. تقريباً نمامي تمدن هاي معروف بر اثر جنگ از بين رفته اند. همة تمدن هاي جديد نيز با رخ دادن جنگ پا به عرصة وجود نهاده اند. سيادت هايي كه هر از چندگاه، نوعي جامعة خاص را در صدر جوامع بشري مي نشانند، زادة جنگ هستند و مشروعيت خود را از آن ئيم گيرند.

به علاوه، جنگ يكي از عوامل اصلي تقليد جمعي است كه در تغييرات اجتماعي نقش بسيار مهمي ايفا مي كنند. جنگ بسته ترين جوامع را وا مي دارد تا دير يا زود دروازه هاي خود را بگشايند؛ مانند چين، ژاپن يا مراكش در طول قرن اخير. جنگ احتمالاً نيرومندترين شكل تماس تمدن ها با يكديگر است. جنگ انزواي رواني را به زور از بين مي برد و حتي در نوع پوشش نيز تأثير مي گذارد. از روي برش لباس نظاميان مي توان فاتح حقيقي جنگي را كه سال ها پيش درگرفته است تشخيص داد؛ بعد از حكومت ناپلئون، از لباس هاي نظامي فرانسوي تقليد مي كردند، پس از سال 1918 از لباس هاي نظامي انگليسي، و امروز از لباس هاي نظامي امريكايي و روسي تقليد مي كنند.

مختصر اينكه جنگ از تمامي شكل هاي تحولات حيات اجتماعي مهم تر است. جنگ نوعي «تحول شتابان» است. بنابراين، شايد تعجب آور باشد كه چرا تا كنون علمي واقعي به نام «جنگشناسي» يا «پولمولوژي» به وجود نيامده است. به راستي، چرا كمتر محققي به مطالعة عيني ويژگي ها و جنبه هاي عملكردي جنگ، كه مهم ترين پديدة اجتماعي است، رغبت نيافته است؟ از نيم قرن پيش تا كنون شاهد افزايش آزمايشگاه هايي هستيم كه به مطالعة تخصصي برروي بيماري هاي مهلك مانند سرطان، سل، طاعون و تب زرد مي پردازد.

تعداد اين آزمايشگاه ها مدام در حال افزايش است و بايد چنين باشد. اما چرا براي مطالعة جنگ كه به تنهايي بيش از همة بلايا و آفات قرباني گرفته و مصيبت وبه بار آورده است، جتي يك مؤسسة تحقيقاتي تأسيس نشده است؟

ارسطو مي گويد كه علم، زادة حيرت است. مي توان گفت نخستين چيزي كه مانع مطالعة علمي موقلة جنگ مي شود اين است كه اين پديده در عين حيرت انگيز بودن، براي ما به قدري عادي است كه به سختي مي توانيم از آن شگفت زده شويم. پرودن[1]، نظريه پرداز سوسياليست فرانسوي مي گويد: (هيچ خواننده اي نياز ندارد به او بگويند كه جنگ از لحاظ فيزيكي يا تجربي چگونه چيزي است. هر كس تصويري از جنگ دارد؛ بعضي به سبب آنكه خود شاهد جنگ بوده اند، جمعي به علت ارتباطات عديده اي كه با جنگ داشته اند و بسياري به علت آنكه خود مستقيماً جنگيده اند. بنابراين، ابتدا بايد با اسن بداهت كاذب جنگ مبارزه كرد. در اين مورد، بداهت ناشي از عادتي رواني است دكه از بچگي در ما به جا مانده است. تمام پسربچه ها دوست دارند از سربازان تقليد و جنگ بازي كنند.»

دومين مانع بر سر راه مطالعة علمي جنگ، اين است كه جنگ ظاهراً به طور كامل به ارادة ما بستگي دارد. جنگ آغاز و پاياني دارد و در لحظه اي مشخص با همة تشريفات سياسي و مذهبي خاص خود شروع مي شود. براي جنگ دلايلي برمي شمارند كه از مدت ها پيش از طريق بحث و مشورت تدارك ديده شده اند. به نظر ما، اگر هر جنگي مستقلاً در نظر گرفته شود، ارادي، قابل اجتناب و صرفاً معلول تصميمي كه از ديرباز سنجيده و پخته شده است، به نظر خواهد رسيد.

بي شك اين اعتقاد كه جنگها كاملاً ارادي و آگاهانه اند، از مانعي اصلي سرچشمه مي گيرد كه بر سر راه مطالعة علمي جنگها قرار دارد. در اينجا سخن از يك «مغالطة حقوقي» به ميان مي ايد. با وجود تكذيب مكرر تاريخ، حقوقدانان هنوز جنگ را از مقوله نزاع ميان افراد، مشاجره، دوئل يا كشمكش توأم با فحاشي مي دانند. گاهي با نيز به تقليد از قراردادهاي حقوقي خصوصي يا قانون جزا، براي پيمان ها، دادگاه ها يا قوانين بين المللي طرح هايي تهيه مي كنند. عده اي مي خواهند با نوعي آئين، مطابق الگوي قواعد جنگ تن به تن يا مقررات بوكس و فوتبال، براي جنگ مقرراتي تدوين كنند. طرح هاي حاكميت نيز تا كنون حاصلي جز بازنويسي حقوق خصوصي، يا حداكثر حقوق خانخاني با تعبير خاص آن از حكميت تيولداران در منازعات، مانند دادگاه بارون ها، حاصلي نداشته است.

اگرچه اين همه، مسكن هايي آني هستند و راه حل هاي موقت اند، هرچه قدر مشروع و قابل درك باشند، مانع اصلي بر سر راه مطالعه علمي جنگ ها به حساب خواهند آمد (بوتول، 1368: 4-2). بدين ترتيب، مي توان گفت و صاحبنظران علوم اجتماعي، توجه نسبتاً ناچيزي به مطالعه در بارة جنگ نشان داده اند. (باتومور، 1357: 249)

 

كليات و مقررات

جنگ ايران و عراق

پس از يك رشته تنش هاي سياسي و برخوردهاي مرزي كه چند صباحي بعد از انقلاب اسلامي 1357 بين دو كشور ايران و عراق پديدار شد، سرانجام در 31 شهريور 1359، دولت عراق يك جنگ خانمانسوز را عليه ايران آغاز كرد كه هشت سال ادامه داشت.

فصلنامة فرهنگي – اجتماعي گفتگو در شمارة 23 خود در اين باره مي نويسد: «اشاره به زمينة

[1] -Pieere Joseph Prodhon

 

پژوهشی شامل ورد 133 صفحه ای میباشد برای دانلود کامل ابتدا خرید کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , تاریخ و فرهنگ , ,
:: برچسب‌ها: جامعه شناسی جنگ ایران و عراق،جامعه شناسی،جنگ ایران و عراق ,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG